Kao što su jučer pisali, Sveti Martin na Muri postala je prva destinacija u kojoj svi turistički objekti primjenjuju zdravstvene i sigurnosne protokole za sprečavanje širenja virusa COVID-19 u sklopu “Safe stay in Croatia” certifikata.
Zahvaljujući Termama Sveti Martin i svim ostalim turističkim dionicima na području destinacije Sveti Martin na Muri, možemo se pohvaliti da smo prva i jedina destinacija u kojoj svi turistički objekti primjenjuju zdravstvene i sigurnosne protokole za sprečavanje širenja virusa COVID-19 i nose oznaku sigurnosti koja označava siguran boravak u Hrvatskoj, ponosno ističe David Novinščak, direktor TZO Sveti Martin na Muri u našem razgovoru te naglašava: “Ponovo smo dokazali da je za uspjeh u turizmu važna upravo sinergija i suradnja cijele zajednice”.
I upravo je to ključni faktor u strateškom razvoju destinacije. Sinergija svih i jasna komunikacija s povjerenjem.
Na pitanje kako su uspjeli okupiti sve dionike u destinaciji da se prijave i preuzmu Safe Stay certifikat, Novinščak ističe budući da je Sveti Martin na Muri destinacija sa turističko-ugostiteljskim akterima zaista otvorenog uma, realizacija kampanje i nije bila pretjerano komplicirana. “Same protokole i način prijave za dobivanje sigurnosnih oznaka odradili smo putem edukativnog sastanka u Termama Sveti Martin, nakon čega su oznake dodijeljene svim prijavljenim subjektima. Ovim putem u ime Turističke zajednice Općine Sveti Martin na Muri zahvaljujem Termama Sveti Martin kao i svim ostalim turističko-ugostiteljskim akterima na odličnom odazivu i samoj primjeni oznaka sigurnosti koje će zasigurno uvelike utjecati na prepoznatljivost naše destinacije“, istaknuo je Novinščak.
U ovom trenutku u Svetom Martinu na Muri u kampanju “Safe stay in Croatia” uključeno je svih 36 komercijalnih smještajnih objekata sa ukupno 779 ležajeva kao i svi ugostiteljski objekti, od čega većina pripada Termama Sveti Martin – prvom Healthness resortu u Europi.
U današnje vrijeme ljudi sve više čeznu za intimnošću, pa se tako razvijaju i ostali smještajni objekti, kao što su kuće za odmor. “Na području naše destinacije bilježimo veliki razvoj kuća za odmor koje odišu osobnošću i šarolikom hortikulturom, a gostima pružaju odmak od svakodnevice i masovnog turizma i samim time pridonose dobroj promociji našeg mjesta kao turistički poželjne destinacije. Primjerice, kuća za odmor „Međimurski ceker“ sinonim je za odmor, dobre emocije, ljepotu, toplo srce i pun želudac u zelenom Međimurju gdje svaki gost može otkriti sebe u netaknutoj prirodi brežuljkastoga gornjeg Međimurja. Turizam Svetog Martina na Muri ima veliki interes za gradnju kuća za odmor, posebno zbog ekonomskih, ali i drugih čimbenika, cijene zemljišta još uvijek su poprilično jeftine, a ono što kupac dobiva za tu cijenu, ne može se usporediti“, dodaje Novinščak.
Pandemija Covid19 najteže je pogodila sektor turizma, no isto tako poseban fokus usmjerila i na ruralne te kontinentalne destinacije. Međimurje se već prošle godine aktivno okrenulo domaćim gostima kroz odličnu kampanju ” Međimurje daje više”, kako se Vaša destinacija priprema za ovu sezonu?
Kako su sva strana tržišta u blokadi, fokus je na domaćim gostima ističe Novinščak te dodaje kako svu u destinaciji tj. cijelom Međimurju tijesno i sinergijski rade ka istom cilju. “Nažalost i u ovu godinu dopratila nas je vrlo neizvjesna situacija vezana uz pandemiju koronavirusa, a budući da su strana tržišta, značajna za našu destinaciju većim dijelom godine bila i još uvijek jesu u blokadi, okrenuli smo se promociji na domaćem tržištu i na inicijativu Turističke zajednice Međimurske županije i Termi Sveti Martin, još protekle godine uključili smo veliki broj turističkih aktera u kampanju “Međimurje daje više” koja je rezultirala odličnim uspjehom i povećanjem udjela noćenja domaćih turista u odnosu na 2019. godinu za gotovo 15%. Također, imali smo i povećanje od 7% u broju noćenja kod privatnih iznajmljivača, tj. objekata obiteljskog smještaja. Sve te brojke rezultat su promišljenog rada Turističke zajednice Međimurske županije u suradnji sa lokalnim turističkim zajednicama i turističko-ugostiteljskim akterima iz privatnog sektora“, govori Novinščak.
/ / / Međimurje daje više! – odlična i do sada najbolja domaća kampanja
Sveti Martin na Muri razvija se kao boutique destinacija
Postojeće stanje turističkih proizvoda na odličnom je putu za daljnji razvoj i nosi pretpostavku da će zdravstveni turizam u sklopu s aktivnim odmorom u prirodnom okruženju, s kvalitetnom enogastronomijom i naglaskom na kvalitetan smještaj s pristupačnim cijenama zaista biti u skladu s dugoročnim globalnim trendovima turističke potražnje, smatra Novinščak te im je vizija Sveti Martin na Muri razvijati kao boutique destinaciju.
“Sveti Martin na Muri razvija se kao boutique destinacija zbog svoje kulturno-povijesne baštine i netaknutog okoliša koji je zaista jedinstven. Imamo čak 3 nagrade Europske destinacije izvrsnosti, zaštićeni prekogranični rezervat biosfere pod zaštitom UNESCOa, mnogobrojne izvrsno uređene pješačke i biciklističke staze poput eko-turističke poučne pješačko biciklističke staze Svetomartinska Mura, gastronomska ponuda nam se sve više razvija, imamo bogatu kulturno-zabavnu ponudu tijekom cijele godine, od Vincekovog pohoda, Dana turizma, Martinja, Krampuslaufa.. Privatni smještaj i Terme Sveti Martin izvrsno nadopunjuju ponudu i sadržaj destinacije i sve ide u smjeru kojem želimo i trebamo ići“, istaknuo je Novinščak.
Što se tiče očekivanja za ovu sezonu, osim fokusom na domaće tržište, u Svetom Martinu nadaju se kako će se u drugoj polovici 2021. polako otvoriti i strana tržišta, pogotovo tržišta Austrije, Slovenije i Mađarske kao glavna emitivna tržišta.
“Pretpostavka je da će u prvoj polovini 2021. godine situacija s pandemijom još uvijek biti neizvjesna i samim time, potrebno je ostati orijentiran na domaće tržište, a u drugoj polovici 2021. godine nadamo se otvaranju stranog tržišta i lagano vraćanje brojki turističkih dolazaka i noćenja prema razini iz 2019. godine, naravno sve uz uvjet da situaciju s koronavirusom držimo pod kontrolom, naime epidemiološka situacija ostaje ključ, a očekujemo i last minute potražnju i pojačan interes za smještajem koji pruža dodatnu sigurnost poput kuća za odmor, novootvorenih autokampova i Termi Sveti Martin koje ulažu maksimalne napore kod sprečavanja širenja zaraze virusom, a što se ponovo potvrdilo promptnim uključivanjem u kampanju Ministarstva turizma i sporta” zaključuje Novinščak
Za kraj, jasno je kako se radi o manjoj turističkoj destinaciji, pa je time puno lakše okupiti sve dionike. S druge strane, veće destinacije imaju puno veće resurse. Bez obzira na sve, i dalje vrijedi osnovno i zlatno pravilo – za uspjeh u turizmu važna je sinergija i suradnja cijele zajednice. To je osnova i bez toga, nema naprijed. Bravo za Međimurje i Sveti Martin na Muri.